Як організувати дистанційне навчання вдома

1. Встановіть режим дня. Зробіть це разом з дитиною. Збережіть в ньому звичний для учня розпорядок — ранковий підйом і відхід до сну, поділ часу на прийом їжі, навчання, перерви і відпочинок. Не забудьте про творчість і фізичні вправи. Ваш розклад не має бути схожим на список покарань. Не робіть уроки довгими. Це занадто навіть для середньої школи. Краще зробити перерву до того, як з’являються ознаки втоми і втрата уваги. Для 1-2 класів навчальні блоки можуть бути 10-15 хвилин, робимо перерву на 5 хвилин і знову повертаємось до роботи.

2. Слідкуйте за організацією робочого місця. Хаос і безлад на робочому місці і біля нього можуть сильно відволікати. Все необхідне для навчання повинно бути в зоні доступності руки.

3. Продумайте стимули і санкції — без них не обійтися. Наприклад, можна домовитися з дитиною, що після завершення карантину за умови ефективного навчання на дому, батьки здійснять її мрію. Договір можна скласти письмово із зазначенням того, що пропуск занять або невірно зроблене завдання за шкільною програмою відкладає реалізацію мрії ще на один день. З такими приємними стимулами завзяття до навчання у дітей чарівним чином зростає в багато разів.

4. Кожен день обговорюйте з дитиною результати навчального дня — що вийшло або поки не вийшло, шукайте разом відповідь на невирішене питання. При кожному успіху школяра не скупіться на похвалу — висловлюйте радість, захоплення, повагу досягненнями дитини, так як це підстьобує її прагнення до нових знань.

5. Щоб дитина активніше з ранку включалася в навчання продумайте денний одяг, який буде створювати робочий настрій. Якщо ж школяр цілий день буде ходити по квартирі в піжамі, він не зможе мобілізувати сили, щоб зосередитися на уроках.

6. Домовтесь про правила, які важливі для вас під час карантину. Наприклад, якщо хтось з дорослих працює дистанційно, чи у вас в сім’ї тільки один гаджет на кількох школярів – в цьому випадку потрібні чіткі домовленості, інакше конфліктів не уникнути. Правила і домовленості краще записати і вивісити в доступному місці. При виникненні конфлікту ви зможете апелювати до них.

7. Якщо ви сидите зі своєю дитиною і намагаєтесь вчити з нею уроки, ви точно будете час від часу відчувати гнів («як він/вона може не розуміти, це ж просто?»), безпорадність («я не вмію пояснювати», «я не можу зрозуміти як робити завдання сам»). Як з цим обходитись? Робити видих і нагадувати самому собі, що занадта емоційність тільки заважає процесу навчання і не покращує стосунки з дітьми. Організуйте можливість поспілкуватися з вчителем, коли виникають якісь питання.

8. Постійні звукові повідомлення під час роботи над завданнями інколи страшено заважають. Особливо, коли ти тільки зосередився на алгебрі, а тут прийшло завдання з мови, а через пару хвилин з біології і фізики! Навчіть свою дитину ставити обмеження і планувати – зараз зроблю це, а потім подивлюсь наступне повідомлення. Важливо навчитись розбивати великі завдання на частини і рухатися поступово, тоді великі об’єми не так лякатимуть.

9. Використовуйте час після проходження дистанційних уроків для спілкування зі своєю дитиною. Читайте, грайте, дивіться фільми, печіть пироги — робіть що завгодно, але разом.

10. І головне, зберігайте спокій, адекватне і критичне ставлення до подій. Емоційний стан дитини безпосередньо залежить від стану дорослих. Всім потрібен якийсь час на адаптацію до режиму самоізоляції, але це нормальний процес. Ведіть себе спокійно, стримано, відповідайте на питання дітей про вірус, але і не занурюйтесь в тривалі обговорення ситуації пандемії і її ризиків.

Як пережити карантин

Під час карантину важливо пам’ятати не лише про фізичне здоров’я, а й про психічне. Самоізолюючись люди часто починають турбуватися про себе та своїх близьких, вони можуть переживати багато різних емоцій. Ось саме тут потрібна мужність і витримка, щоб впоратись зі шквалом емоцій та інформації.

Добре, якщо в період карантину людина знаходиться не одна, а є родина, яка підтримає. Взагалі важливо мати однодумців та підтримку. Якщо вдома ви самі, то краще знайти друзів у соціальних мережах, зателефонувати знайомим та родичам. До речі, пригадайте, з ким ви вже давно не спілкувалися (бо бракувало часу!), тепер є така можливість.

Саме зараз можна зробити деякі хатні справи: прибрати, розібрати старі речі, навчитись готувати нову страву, відремонтувати якісь дрібнички, які давно чекають на ремонт. Це відволікатиме від сумних думок та принесе користь у господарстві.

Карантин гарна нагода, щоб спілкуватися з дітьми, саме тепер не треба нікуди поспішати, багатьом дітям не вистачає батьківського спілкування. Залучайте дітей до хатніх справ, допоможіть їх виконати домашнє завдання. Якщо виникли питання, зателефонуйте вчителю-предметнику або класному керівнику, попросіть про допомогу.

Не забувайте про фізичні вправи, прогулянки, ігри. У виборі ігор допоможе Інтернет. А ще краще пригадайте рухливі ігри з вашого дитинства, діти залюбки пограють в них.

Між тим, не треба різко починати виховувати, або «перевиховувати» своїх дітей. Адже це лише забере багато сил, здоров'я і часу та зіпсує відносини сім’ї в умовах ізоляції.

Не варто обговорювати в присутності дітей сумні події, вони можуть викликати у дитини почуття тривоги чи страху.

Не слід переглядати безкінечно новини, фільми про віруси та хвороби. Достатньо раз в день подивитися новини для того, щоб бути в курсі важливих подій. Краще подивіться комедію чи мультики з дітьми.

Якщо ваша дитина боїться, поясніть, що страх – це нормально. Він дозволяє уберегти людину від життєнебезпечних вчинків. Надайте дитині інформацію про коронавірус, відповідно до її віку. Цим ви зменшите її страх!

Карантин – гарний привід перейти на здорове харчування. Приберіть з раціону солодощі, кетчупи, печиво, соки. Солодощі послаблюють організм і створюють ідеальне середовище для інфекцій та грибків. Тому скажіть дітям, що це профілактика короновіруса.

Пригадайте, можливо у вас були бажання, на які раніше бракувало часу. Ну, наприклад, розпочати вивчати якусь іноземну мову, правила дорожнього руху (щоб згодом отримати права), навчитися в'язати спицями або ж крючком, вивчати основи бізнесу, розібратися з правильним харчуванням, почати займатися спортом, навчитися гарно користуватися комп’ютером та Інтернетом тощо. Ось, нарешті, настав час. Втілюйте свої бажання!

Пам’ятайте: віруси та хвороби бояться позитивних людей! Будьте здорові!

Як впоратись з хвилюванням перед тестуванням, контрольною роботою чи підсумковою атестацією

• Ретельно готуйтеся!

• Не бійтеся наближення тестування, контрольної роботи, підсумкової атестації.

• Сприймайте це як можливість показати обширність своїх знань і отримати винагороду за виконану вами роботу.

• Помилки та неправильні відповіді сприймайте як зону росту, а не як трагедію.

• Перед тестуванням, контрольною роботою чи підсумковою атестацією потрібно добре виспатись. Не приходьте на екзамен з порожнім шлунком.

• Приходьте на іспит незадовго до початку. Надто довге очікування виклакає хвилювання.

• Не прагніть повторити весь матеріал в останню хвилину.

• Візьміть цукерку або що-небудь інше, щоб не думати про тестування чи контрольну роботу, не хвилюйтеся.

• Отримавши завдання, уважно прочитайте його.

• Розподіліть час на виконання завдання.

• Якщо ви не знаєте відповіді, пропустіть це питання і приступайте до наступного.

• Не панікуйте, коли всі починають здавати свої роботи. Ті, хто першим виконав завдання, не отримають за це додаткових балів.

Золоті правила педагога

1. Прийшов у школу - зроби розумне й шляхетне лице.

2. Кожного разу, коли тобі хочеться командувати дітьми, згадай своє дитинство і про всяк випадок з'їж морозиво.

3. Гроші та педагогіка мало сумісні.

4. Нехай всі манекенниці світу, побачивши твою усмішку, подадуть у відставку.

5. Не заходь в душу до дітей, якщо тебе про це не просили.

6. Іди на урок з радістю, виходь з уроку з приємною втомою.

7. Жартуй до тих пір, доки не навчишся.

8. Пам'ятай: поганий лікар може забрати життя, поганий учитель - спопелити душу.

9. Приходити на урок слід настільки підготовленим, щоб знати точно: для чого прийшов, куди прийшов, що будеш робити і чи буде від цього добре.

10. Кожного разу, коли хочеться нагрубити кому-небудь, рахуй до мільйона.

11. Приведи в порядок свій раціон.

12. Люби свою адміністрацію так само, як і вона тебе, і ти проживеш довге і щасливе педагогічне життя.

13. Ніколи не чекай похвали, а намагайся відразу ж з'ясувати, як з нею йдуть справи.

14. Люби кого-небудь крім школи, і тоді у тебе буде все в порядку.

15. Якщо до тебе прийшли на урок, згадай, що ти артист, ти кращий педагог країни, ти найщасливіша людина

16. Говори батькам завжди найкращу правду, яку ти знаєш.

17. Пишайся своїми помилками, і тоді у тебе їх буде з кожним роком все менше.

18. Вищим проявом педагогічної успішності є усмішка на обличчях дітей.

19. Якщо ти вмієш самий звичайний факт подати як відкриття та домогтися подиву і захоплення учнів, то можеш вважати, що половину справи ти вже зробив.

20. Пам'ятай: хороші педагоги живуть довго і майже ніколи не хворіють.

21. Віддай школі все, а вийшовши зі стін школи, почни нове життя.

22. Постарайся завжди бути здоровою, навіть якщо в цей хтось не повірить.

23. Одягайся так, щоб ніхто не сказав тобі вслід: "Он вчителька пішла".

24. Не спи на уроці; дурний приклад заразливий.

25. Під час опитування зобрази на обличчі граничний інтерес.

26. Пам'ятай: якщо твій голос стає загрозливо хрипким, значить, ти робиш щось не те.

27. Добре, якщо пізно увечері, коли ти згадаєш своїх учнів, обличчя твоє осяє посмішка.

ПОРАДИ БАТЬКАМ ПЕРШОКЛАСНИКІВ

1. Вранці підіймайте дитину спокійно. Не треба різко будити дитину, адже внаслідок цього вона може відчувати почуття неприязні до мами, яка вічно мучить її, стягує ковдру. Найкраще навчити школяра користуватися будильником. Якщо малюк все ще важко встає, включить голосніше радіо або улюблену музику дитини, поцілуйте малюка.

2. Не підганяйте дитину, розрахувати час – це ваш обов’язок, якщо ж ви із цим не впорались – провини дитини в цьому немає.

3. Не залишайте дитину без сніданку: у школі вона багато працює, витрачає сили.

4. Побажайте дитині успіхів, відправляючи її до школи.

5. Зустрічайте дитину зі школи спокійно. Не задавайте питання, на які дітки дають звичні відповіді. Мова йде про фрази типу: «Як твої справи в школі, які оцінки отримав?» Поспостерігайте за дитиною, зверніть увагу, які емоції «написані» у чада на обличчі. Зачекайте, поки дитина відпочине та сама почне говорити про школу.

6. Пам'ятайте, що молодші школярі можуть концентрувати свою увагу на чомусь не більше 15 хвилин. Тому, коли ви занімаєтесь з малюком вдома, після 15 хвилин занять - перервіться і обов'язково відпочиньте, наприклад, зробіть фізичну зарядку. Можна просто пострибати на місці раз 10, потанцювати під веселу музику кілька хвилин.

7. Не порiвнюйте результати навчання своєї дитини з результатами iнших дiтей, а тiльки з її власними.

8. Ніколи не відправляйте дитину одночасно в перший клас і якийсь гурток чи секцію. Це може стати великим навантаженням для дитини і завдати шкоди здоров’ю. Якщо заняття спортом та музикою здаються вам необхідною частиною розвитку дитини, почніть водити її туди ще за рік до початку навчання або з другого класу.

9. При спілкуванні з дитиною не вживайте умовностей: «Якщо ти будеш добре вчитися, то…»

10. Протягом дня знайдіть півгодини для спілкування з дитиною. У цей час найважливішими повинні бути справи дитини, її біль, її радощі.

11. Протягом першого року навчання дитина як ніколи потребує підтримки батьків. Адже зараз вона формує свої особисті відносини з вчителями і однокласниками. Крім того, вона також і вперше розуміє, що з нею хтось хоче подружитися, а хтось - не хоче... Так у дитини складається власний погляд на себе. І якщо ви хочете, щоб з малюка виросла впевнена у собі і спокійна людина, обов'язково хваліть його, підтримуйте.

12. Приділяйте увагу здоров’ю дитини.

13. Телевізор, комп'ютер і будь-які заняття, які вимагають великого зорового навантаження, варто проводити не більше години в день.

14. Молодших школярів краще за все укладати спати самим батькам. Важливо перед сном довірчо поговорити з малюком, заспокоїти страхи, уважно вислухати, показати, що ви його розумієте і підтримуєте. Пам’ятайте, що діти люблять казки, особливо перед сном. Не лінуйтеся прочитати їх для своєї дитини.

ЗАПОВІДІ МАРІЇ МОНТЕССОРІ

1.Дітей вчить те, що їх оточує.

2.Якщо дитину часто критикують – вона вчиться засуджувати.

3.Якщо дитину часто хвалять – вона вчиться оцінювати.

4.Якщо дитині демонструють ворожість – вона вчиться битися.

5.Якщо з дитиною чесні – вона вчиться справедливості.

6.Якщо дитину часто висміюють – вона вчиться бути боязкою.

7.Якщо дитина живе з почуттям безпеки – вона вчиться вірити.

8.Якщо дитину часто ганьблять – вона вчиться відчувати себе винуватою.

9.Якщо дитину часто схвалюють – вона вчиться добре до себе ставитися.

10.Якщо до дитини часто бувають поблажливі – вона вчиться бути терплячою.

11.Якщо дитину часто підбадьорюють – вона набуває впевненість у собі.

12.Якщо дитина живе в атмосфері дружби і відчуває себе необхідною – вона вчиться знаходити в цьому світі любов.

13.Не кажіть погано про дитину – ні при ній, ні без неї.

14.Концентруйтеся на розвитку хорошого в дитині, так що в підсумку поганому не залишатиметься місця.

15.Будьте активні в підготовці середовища. Проявляйте постійну ретельну турботу про неї. Показуйте місце кожного розвивального матеріалу і правильні способи роботи з ним.

16.Будьте готові відгукнутися на заклик дитини, яка потребує вас. Завжди прислухайтесь і відповідайте дитині, яка звертається до вас.

17.Поважайте дитину, яка зробила помилку і зможе зараз або трохи пізніше виправити її, але негайно суворо зупиняйте будь-яке некоректне використання матеріалу і будь-яку дію, що загрожує безпеці самої дитини або інших дітей.

18.Поважайте дитину, що відпочиває або дивиться за роботою інших, або розмірковує про те, що вона зробила або збирається зробити.

19.Допомагайте тим, хто хоче працювати, але поки не може вибрати собі заняття до душі.

20.Будьте неустанними, роз’яснюючи дитині те, чого раніше вона зрозуміти не могла – допомагайте дитині освоювати те, що не було освоєно раніше, долати недосконалість. Робіть це, наповнюючи навколишній світ турботою, стриманістю і тишею, милосердям і любов’ю. Будьте готові допомогти дитині, яка перебуває в пошуку і бути непомітним для тієї дитини, яка вже все знайшла.

21.У поводженні з дитиною завжди дотримуйтеся кращих манер – пропонуйте їй краще, що є у вас самих.

ЯК ДОПОМОГТИ ДИТИНІ ВИКОНАТИ ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ


Забезпечте дитині сприятливі умови та надайте необхідні матеріали

Важливо забезпечити дитині спокійний, добре освітлений простір подалі від відволікаючих чинників, а також надати всі необхідні навчальні матеріали – папір, зошити, маркери, ручки й олівці, словники, зручний письмовий стіл і т. п. – усе, що тільки потрібно для того, щоб дитині було зручно й вона могла ефективно виконувати свою домашню роботу. Відразу після школи попросіть дитину переглянути всі завдання й визначити, які підручники та матеріали необхідні для їх виконання.


Визначте персональний простір для кожної дитини


Навіть якщо ваші діти дуже слухняні (як же вам пощастило), вони, імовірно, відволікають один одного під час занять. Спробуйте знайти для кожної дитини своє окреме робоче місце або розплануйте час так, щоб діти спокійного виконували домашні завдання у спеціально відведених місцях. Якщо одна дитина закінчить свою домашню роботу раніше, займіть її читанням або попросіть посидіти спокійно, доки вся сім'я не буде готова до спільного проведення часу у вітальні.


Продумайте розклад


Створіть раціональний графік, який передбачає адекватне співвідношення часу на навчання та дозвілля дитини. Більшість дітей найбільш продуктивні на початку вечора, за деякий час до сну, іншим, перш ніж сісти за підручники, потрібна невелика перерва на ігри, обід чи вечерю або принаймні перекус. Найголовніше – це встановити певний режим, який буде індивідуально підходити вашій дитині та враховувати всі її потреби.

Зробіть час виконання домашніх завдань вільним від високих технологій

Обмежте час для телевізора, мобільного телефону, планшета й ноутбука. Якщо вашій дитині не потрібен комп'ютер для виконання домашнього завдання або телефон для консультацій з однокласниками (порада: переконайтеся, що це дійсно необхідно!), нехай вона здасть вам усі свої високотехнологічні пристрої на час виконання домашньої роботи. Таке правило, звісно, складно встановити й застосувати, особливо у відношенні до технічно одержимих дітей у віці від десяти до тринадцяти років і підлітків, але чим краще дитина зосередиться, тим швидше виконає домашню роботу і зможе повернутись до своєї сторінки в соціальних мережах.

Будьте готові стати довідником


Завжди будьте готові відповісти на будь-які запитання про домашнє завдання. Спробуйте вирішити одну-дві задачі разом з дитиною, а потім перевірте, чи зможе вона вирішити наступну задачу самостійно. Давайте дивитися правді в очі: у вас як у батька (у мами) дуже багато важливих справ – вечеря на плиті, кілометровий список нагальних завдань і, можливо, ще один жвавий малюк на додачу. Однак не забувайте нагадувати своєму школяру (і собі самим), що школа й навчання понад усе, і ви завжди готові відповісти на будь-які запитання або перевірити домашню роботу дитини.

Не впадайте у крайнощі з бажанням допомогти


Ігнорування прохань дитини про допомогу з домашнім завданням – це одна крайність, а виконання роботи замість неї – інша, обидві вони повинні бути справжнім табу. Уникайте простого надання відповідей. Замість цього ставте запитання, які дозволять дитині розділити складну задачу на кілька невеликих, послідовних і простих етапів. Ви не зможете складати за дитину іспити, тому виконання замість неї складних шкільних проектів і рішення математичних задач ніяк не допоможуть їй у довгостроковій перспективі.

Користуйтесь не тільки шкільним щоденником


З першого дня навчання у школі дайте дитині блокнот для записування завдань, який, крім офіційного щоденника, буде додатковим засобом фіксації заданого. Ви також можете придумати просту відомість виконання домашніх завдань або якусь іншу форму звітності. Що б ви не вибрали, переконайтеся, що ваша дитина записує свої завдання на папері, це допоможе їй нічого не пропустити. Як тільки вона впорається з домашньою роботою, порівняйте виконаний обсяг зі щоденником, щоби переконатися, що все зроблено.

Підтримуйте зв'язок з учителем і школою


Дізнайтеся, чи є в учителя вашої дитини сайт або сторінка в соціальних мережах, на якій він (вона) перераховує домашні завдання і, можливо, пише якісь рекомендації стосовно їх виконання; чи передбачена у школі допомога при виконанні домашніх завдань («ГПД», наприклад), репетиторство або можливість додаткових занять, які можуть бути корисними, якщо дитина матиме труднощі з виконанням домашньої роботи. Під час батьківських зборів або в будь-який інший момент протягом навчального року діліться своєю стурбованістю кількістю або складністю призначених домашніх завдань. Неодмінно повідомляйте вчителю, якщо у вашої дитини систематично виникають якісь труднощі або вона не у змозі самостійно зробити більшу частину домашньої роботи.


Робіть роботу над помилками


Переглядайте закінчені й оцінені завдання дитини. Не сваріть її за погані оцінки або зроблені помилки. Обговоріть ці помилки, щоби переконатися, що ваша дитина зрозуміла матеріал. Неправильні відповіді завжди дають можливість учитись, до того ж ці складні питання можуть зустрітись на іспиті. Тому варто допомогти дитині зрозуміти правильні відповіді, доки матеріал ще свіжий у пам'яті.


Підтримуйте здорові звички


Багато дітей відчувають нестачу сну, який украй необхідний їх організму, що розвивається, проводячи в ліжку значно менше 8,5 години. Якщо ваша дитина дрімає над завданням з літератури, спробуйте змістити час відходу до сну на одну годину раніше протягом одного тижня й перевірте, наскільки це виявиться ефективним. Якщо графік вашої дитини щільно розписаний різними заняттями як по днях, так і вечорами, починаючи від спортивних гуртків і музичної школи до волонтерської діяльності або навіть роботи по кілька годин на день, може, прийшов час переосмислити їх доцільність. Дітям необхідний час, щоб розслабитись у кінці дня. Крім того, переконайте дитину в необхідності здорового харчування та регулярних фізичних вправ для гостроти розуму й запобігання хворобам.

За матеріалами сайта childdevelop.com.ua

Кiлькiсть переглядiв: 449

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.